1e dag Beijing

24 mei 2013 - Beijing, China

Na een voorspoedige reis vanaf Ravenstein per trein naar Schiphol en verder per Boeing  747 naar Beijing  waar we op het vliegveld door een lokale medewerkster (Lie) van het reisbureau werden afgehaald en door een tweede persoon naar het hotel in de stad werden gebracht hebben we een mooie dag gehad in de stad met een bezoek in de middag aan de Verboden Stad. Daarna een overheerlijk biertje in een echte Chinese pub en een maaltijd in een restaurantje naast het hotel hebben we in de hutong in de omgeving van ons hotel nog een avondwandelin gemaakt. Je weet werkelijk niet wat je ziet: een compleet andere wereld dan die waarin wij leven. We zijn nu aan een welverdiende nachtrust toe want morgen wachten de Grote Muur en het Zomerpaleis op ons. De internetverbinding kwam moeizaam tot stand en we kunnen niet garanderen dat er regelmatig een bericht kan worden gepost.

Groeten van ons vieren die een vakantie vieren!

1. Steffy:
    24 mei 2013
    Ik kijk terug op een gezellige treinreis naar Schiphol.
    Fijn te horen dat jullie vliegreis en aankomst in China goed verlopen is.
    Nu lekker gaan genieten van jullie vakantie!!!!!!!!!!!.
    Toi.....Toi......
  2. Esther & Michel:
    24 mei 2013
    Het klinkt nu al geweldig en jullie zijn zijn nog maar net op pad! Geniet van al dat moois en een goed begin is het halve werk;-)
    Gr Esther, Michel & Isa
  3. Johan en Dineke:
    24 mei 2013
    We hebben jullie vlucht gevolg via de I pad. Jullie vlogen over het IJsselmeer, Zweden en Finse golf. Jullie eerste ervaringen klinken goed. We gaan genieten van jullie reisverhalen. Liefs Johan en Dineke
  4. Corrie:
    Hallo "vieren",
    Ik ben zeer benieuwd hoe groot de chinese biertjes zijn. Als ze in verhouding net zo hoog zijn als hun lengte, dan zullen jullie er wel een paar op hebben.
    Veel wandelplezier en enjoy the day
    gr Corrie
  5. Frans van Bussel:
    28 mei 2013
    Sow Far so Good!!
    Nu komt het prachtige gedeelte van jullie reis.
    In gedachte reis, nee droom ik met jullie treinreis mee.
    Super veel plezier, toegewenst.
    gr Frans