donderdag, 6 juni

6 juni 2013 - Ulaanbaatar, Mongolië

Hier zijn we weer na een lange tijd niet op het www te zijn geweest. We zijn op dinsdag 28 mei in de ochtenduren met de trein vertrokken vanuit Beijing naar Ulaan Baator. 't Gaf ons alle vier een kick. De treinreis was fantastisch. zoveel moois was er te zien en zoveel wisselende landschappen. Ook de grenspassage tussen China en Mongolia was een ervaring. Bij de rens werden ook de wagons van and re onderstellen voorzien. Een prachtige ervaring om dit mee te maken. Het spoor in Mongolia/Rusland is 11mm breder. In Ulaan Baator zaten we in het Ovootel. Er was geen warm water en wifi werkte ook niet, maar dat kon de pret niet drukken.

Op donderdag 30 mei werden we opgehaald door onze gids Amra. Het rijden door de woestijn was een hele belevenis. Prachtige natuur. Grote openp vlakten afgewisseld met bergen die mooie uitzichten gaven over de Gobi.

Geslapen in de ger onder andere bij een traditionele nomadenfamilie. De maaltijden waren verrassend lekker. Ook prachtige sterrenhemel gezien. Zoveel sterren niet eerder gezien.

De tocht op de kameel was ook een mooie ervaring. Met bijgaande foto's hopen wij jullie een indruk te geven van wat wij gezien hebben.

Vandaag een rondwandeling door Ulan Bator gemaakt. Morgen met de trein naar Irkutsk.

1. Corrie:
    6 juni 2013
    Oh, wat zou ik graag even om het hoekje willen kijken en mee willen reizen. Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende belevenissen
  2. Leonie:
    6 juni 2013
    Klinkt allemaal geweldig, al die ervaringen in de woestijn, die afwisselingen en zo'n enorme sterrenhemel. Op de foto's ziet het er prachtig uit.
    Geniet en veel plezier! Groet Leonie
  3. Cees van Dijk:
    6 juni 2013
    Is zo'n Ger niets als tweede huisje voor jullie kan ik een keer op visite komen. Nog gefeliciteerd Ab met je verjaardag. Had de president van Frankrijk niet een Kameel gekregen voor zijn verjaardag. t'is maar een idee. Veel plezier nog
  4. Corrien en Johan:
    Wat leuk om te lezen!
    En wat geven de foto's een mooie indruk van jullie belevenissen. De uitersten raken elkaar wel. Hele uitgestrekte vlakten/natuur, tentenkampen, Beijing...
    Fijn dat jullie zo genieten!
    En Arie, gefeliciteerd met je kleindochter!
  5. Marise & Colette (m'n meelevende collega):
    6 juni 2013
    Te gek!! Wat een mooie foto's :)
    Colette vroeg al dagen hoe het nou ging met Ab, Arie, Adrie & Wim, dus we zijn heel blij weer wat van jullie te horen en vooral ook te zien waar we zo jaloers op mogen zijn.
    Nog gefeliciflabstaart pab, was vast een van je beste verjaardagen ooit! Ik sms'te je nog, maar hoorde van mam dat je je mobiel helemaal niet gebruikt... Heb aan je gedacht & taart gegeten. Succes met het afscheid van Mongolië en welkom alvast in Russia.
    Veel liefs!
  6. Christien:
    6 juni 2013
    Thuisblijvers hebben ook rechten hoor!!

Wat een waanzinnig mooie foto's, geniet maar van de rest van de reis. Op naar Rusland.
  7. Marja de Keijzer (weet Adrie wel):
    Hallo Adrie en zijn vrienden,

Wat een toffe reis! Leuk om te lezen.
    Geniet er lekker van!
  8. Willy en jan:
    Hallo Wim, Ab, Adrie en Arie
    Wat leuk, om zo van jullie reis mee te kunnen genieten.
    Jullie belevenissen zijn heel goed te volgen door mee te lezen met jullie reisverslag. Het is wel een schitterende vakantie in een, in ieder geval voor ons, helemaal onbekend stukje aarde.
    Een fijne voortzetting van je reis, Wim en we blijven graag meebeleven. Hartelijke groet, Willy en Jan
  9. Frans:
    6 juni 2013
    Heb je ook jak gedro.ken?
  10. Tineke:
    6 juni 2013
    Wat ongelofelijk gaaf allemaal! En wat een prachtige foto's, ik denk dat ook maar begin met sparen voor mijn midlife-crisis
  11. Johan en Dineke:
    Hi mate,
    Van harte nog met je verjaardag. Wat mooi om weer van jullie te horen na deze wifistilte.
    Indrukwekkend landschap en gave foto's.
    Veel plezier in de kedeng-gedeng!
    Johan en Dineke
  12. Steffy:
    6 juni 2013
    Geweldig om jullie verslag weer te kunnen lezen!!!!!!!
    Wat een prachtige reis en bijzondere foto"s. Wim, je ziet er super uit met die baard!!!!!!!!!!!
    Gezellige reis, op weg naar Rusland.
  13. Tineke:
    6 juni 2013
    Super die foto's! wat een bijzondere ervaringen, en jullie zijn pas 2 weken onderweg! Het is geweldig leuk om jullie verhalen te lezen en horen en om alvast wat foto's te kunnen zien. Veel plezier in de trein morgen. Enne er staat een fles rosé koud: morgen we proosten we op jullie ... De achterblijvers :)
  14. Gerard:
    7 juni 2013
    Jongens wat ziet het er geweldig uit! Een hele belevenis.
    @Wim: ik heb nu al spijt :-(
  15. Teunie:
    8 juni 2013
    Ab ook nog van harte Gefeliciteerd! Deze verjaardag vergeet je nooit meer! Nu gaan jullie weer een h eel andere cultuur beleven! En bij deze wie is Leonie? Wij kennen nl. twee mensen met die naam!