Maandag 27 mei

27 mei 2013 - Beijing, China

Vandaag misschien de laatste dag dat we voorlopig het www op kunnen omdat wemorgenochtendvroeg de trein pakken naar  Mongolie.Maar eerst even een update hoe we het stellen. Kort samen.gevat:  we hebben het goed.Gisteravond hebben we een eenvoudige doch voedzame maaltijd genoten. Voor een enkeling was het bluswater niet aan te slepen.  Daarna een heerlijk sateetjengegeten van dieren die het geluid van vermoedelijk schapen voortbrachten. Maar t was smakelijk. Vandaag o.a. naar het tian  men plein geweest. Ook heel bijzonder om op zo'n wereldberoemd plein te vertoeven. In een winkelstraat hebben we vervogens gewinkeld. Vanavond hebben Ab en Wim na het nuttige van een op traditionele wijze klaargemaakte peking eend een deel uit het duet van "de Parelvissers" van Bizet gezongen. De chinese cultuurliefhebbers hebben hiervan bijzonder genoten. Vanavond zullen we ons op verantwoorde wijze voorbereiden op de dag van morgen: de aanvang van de TREINREIS!!!, de oorspronkelijke bedoeling van deze onderneming. We moeten vroeg op: de eerste aanpassing van het huidige ritme. Het wordt nu wellicht even wat simpeler: kedenge deng kedenge deng kedenge deng kedenge deng......

Jullie horen van ons!

Mogge?

1. Steffy:
    Hallo mannen, vriendengroep.
    China zit er op en de prachtige foto's zullen een mooie herinnering zijn.
    Ik zal mezelf voorbereiden op misschien een media-stilte tijdens jullie reis door Mongolie.
    Geniet met volle teugen!!!!!!!!!!!!!!!.
  2. Corrie:
    27 mei 2013
    Moeders leest met veel plezier jullie verslagen. Alles ok hier. Geniet van de kdeng kdeng. Goeie treinreis en tot de volgende blog.
    Ps hoe smaakte de Chinees?
  3. Jan en Liza:
    27 mei 2013
    Een paar dagen onderweg en al veel gezien.
    Ga zo door, wij blijven jullie volgen vanuit het mooie Zuilichem.
    Veel plezier.
  4. Harm Wolters:
    27 mei 2013
    Een goede reis door Mongolie. Mooie foto"s en er van genoten. Wellicht willen jullie in de winterperiode een middag met dia"s of foto"s etc verzorgen voor de PCOB. Ouderen zijn bijzonder geinteresseerd in dit soort reizen. Zo zal Jan Koster die samen met Kees Marinussen die een reis door Thailand(per fiets)maakten in het winterprogramma hun verhaal vertellen.
    Succes met de treinreis,de Transiberische.
    Harm
  5. Johan en Dineke:
    Hi guys,
    Mooie foto van het vogelnest! Zat die pekingeend daarop te broeden?
    Nu stappen jullie dus op de trein. Rail away!
    Johan en Dineke.
  6. Teunie:
    27 mei 2013
    Wat spannend! Ben heel benieuwd hoe jullie het treinreizen gaan ervaren!
    Nu een heel andere omgeving en cultuur teg emoet!
    Zie erg uit naar jullie volgende bericht!
  7. Frans:
    28 mei 2013
    We verwachten dan ook een mooi verhaal met foto,s

En salut
  8. Leonie:
    28 mei 2013
    Het ziet er allemaal goed, die foto's van de omgeving en (hopelijk) lekker eten. Ik ben benieuwd wat jullie tijdens de treinreis gaan zien en beleven. Geniet ervan en veel plezier!
  9. Marijn:
    28 mei 2013
    Zo de eerste kilometers zijn met de trein afgelegd, ben benieuwd of jullie nog stteds uit kijken naar de overige kilometers in de trein. (Ik doel op comfort ;-)) aan de foto's te zien vermaken jullie je opperbest en worden er grenzen verlegd! Ik wacht in het kikkerlandje met veel nieuwsgierigheid op jullie nieuwe verhaal!
  10. Ruud:
    29 mei 2013
    Prooost luitjes, geniet ervan en laat ons als het kan even meegenieten ! Groeten Ruud
  11. Kees en Ineke:
    Hallo Arie en vrienden,
    Dit moet wel geweldig zijn, om zo'n reis te maken. Geniet ervan en maak mooie foto's. Leuk om de verhaaltjes te lezen.
    Goeie reis verder, groetjes, Kees en Ineke uit Klundert.
  12. Jan en janny:
    29 mei 2013
    mooie verhalen, mooie plaatjes en zo te lezen veel plezier
    ga zo door en tot het volgende verhaal.